Newsy

Polskie jabłka i cydr – ważniejsze wystąpienia 3

Rynek cydru w USA urósł dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich dziesięciu lat, mimo zastoju na rynku alkoholowym i skomplikowanego prawa, innego dla każdego niemal stanu. Konsumenci są bardziej zorientowani zdrowotnie i pytają o trunki z niższą zawartością alkoholu, a jednocześnie wytwarzane metodami naturalnymi.

Mimo, że cydrowa nisza szybko rośnie, wciąż stanowi zaledwie 1.6% rynku piwa. Do tego dochodzi konkurencja nowych napojów, jak alkoholizowane wody smakowe, herbaty i kawy czy nawet napary z konopii. Nietypowym dla Europy fenomenem i ważnym czynnikiem wzrostu są cydry aromatyzowane i rzemieślniczy cydr w puszkach. Zdecydowana większość konsumentów cydru to pokolenie 20-sto i 30-stolatków. Nie szukają sposobu na tanie upijanie się - to zamożna i lojalna grupa konsumentów. 20% wszystkich bywalców pubów i restauracji jest świadomych trendu na cydr rzemieślniczy.

Cydr nie jest dla każdego to hasło przewodnie nowojorskiej kampanii: Karl duHoffmann - z Broadwayu do cydrowni